Кредитування клієнта. Норма чи нонсенс і що з цим робити?

«Все добре, приступайте!» – каже клієнт і робить ручкою. “А аванс???” – кричить йому навздогін РА… але клієнт не чує… Доки клієнти душитимуть рекламщиків такими умовами роботи і що з цим робити? Із цього приводу у нас сьогодні «круглий стіл»…

Є ПРОБЛЕМА…

Отже, сьогодні ситуація така: більшість рекламних агентств нарікають на таку формальність відносин із клієнтами, як фінансове питання. Так, звичайно, можна в кредитуванні катастрофи не бачити і вважати це однією з форм бізнесу. Але такий підхід можливий за взаємної довіри та відкритості відносин.

Павло Підкопалов, виконавчий директор АІМК «ІМА-прес»: «Ситуація з кредитуванням клієнтів агентствами є досить поширеною. Для агентств, що мають достатні кошти, частою практикою є укладення договору, в якому буде прописано, що платежі за проектом повинні бути здійснені, скажімо, протягом декількох днів з дня здачі роботи. Страждають від цього, звісно, ​​не замовники. Багато агентств можуть не мати достатніх для кредитування коштів або зіткнутися, як то кажуть, з “касовим розривом”. Основних причин дві. Перша – це прагнення залучити замовника. Тобто кредитування у разі виступає конкурентним перевагою. І друга – це довірчі відносини, що вже склалися, зі старим замовником. Тобто коли немає причин не довіряти давньому партнеру і довга надійна співпраця дозволяє “позичати”».

Це говорить лише про те, що замовник завжди цар і бог, з яким не посперечаєшся.

Анастасія Вілкова, керівник BTL-відділу та начальник відділу продажів Дмитро Васильєв, РА «Price»: «В даний час на ринку рекламних послуг все “працює” на клієнта, все орієнтовано на його інтереси: цінова політика, система оплати, умови роботи. Кредитування як із варіантів системи оплати – найменш значима умова проти іншими необхідними, проте немаловажне. На жаль, цьому питанню не приділяється належної уваги ні постачальниками, ні клієнтами».

З кредитуванням стикаються не лише рекламники, а й піарники. Про те, як це відбувається, нам розповіла Інна Алексєєва, генеральний директор PR-агентства PR Partner: «Кредитування клієнтів PR- та рекламними агентствами не рідкість. Часто буває, що клієнти, які перебувають на абонентському обслуговуванні, дозамовляють будь-які послуги протягом місяця, наприклад переклад прес-релізу на англійську мову, проведення позачергового прес-ланчу з топ-менеджером або PR-акції зі ЗМІ. Як правило, при цьому самі замовники перебувають у жорстких часових рамках, тобто робити потрібно не потім, не за тиждень, а прямо сьогодні-завтра. Звичайно, агентство може оперативно виставити рахунок, але якщо замовник – велика компанія, то процедура узгодження рахунку та договору займає до двох тижнів, тобто оперативно сплатити рахунок все одно не вдасться. Виходить, що агенція в цьому випадку кредитує замовника».

Обслуговування клієнта власним коштом обертається для агентств чималими витратами свого і так підірваного рекламними борщами здоров’я. Йдучи на поступки клієнтам, агенція одночасно йде на ризик.

Анна Балашова, виконавчий директор агентства маркетингових комунікацій «Феррата»: «Кредитування – досить стандартна ситуація на рекламному ринку для взаємин клієнт – рекламне агентство. У принципі, може не постраждати ніхто. Ця ситуація характерна тим, що агенція йде на поступки клієнту, довіряє йому. Кредитування можливе лише при партнерських відносинах та взаємній повазі один до одного. Якщо розглядати з погляду, для кого ця ситуація менш вигідна, то, звичайно ж, страждає агентство: зрештою доводиться чекати на власні витрачені гроші, та й ризик великий».

Є ВТРАТИ…

Що втрачає агентство за такого формату фінансових відносин? Адже очевидно, що не лише гроші на «Новопасит» та інші заспокійливі препарати…

Анастасія Вілкова, керівник BTL-відділу та начальник відділу продажів Дмитро Васильєв, РА «Price»: «Кредитування розглядається обома сторонами лише як можлива умова роботи та оцінюється без прив’язки (хоча прямий зв’язок має бути очевидним ) до ставки рефінансування.