Копірайтер – той, хто відчуває слово

Копірайтер – це та людина, чиїми словами каже бренд. За все, що бренд хоче сказати про себе споживачеві, за те, як він хоче виглядати, чого закликає, що обіцяє, – словом, за всю вербальну комунікацію відповідає копірайтер.

Ця людина створює рекламні ідеї, бере участь у переговорах зі стратегами та у розробці стратегії. Копірайтери пишуть слогани та сценарії роликів, беруть участь у написанні брифів, пошуках режисера, переговорах з режисером, зйомках та продажу готової роботи клієнту. Копірайтінг – це, по суті, робота над усіма аспектами окремо взятого проекту. Зазвичай, у роботі над ним задіюється і телебачення, і друкована реклама, і інтернет, та інші сфери. Твій ролик – це практично твоя дитина, і тобі хочеться, щоб вона всім подобалася – клієнту, режисеру, глядачам. Це творча робота, але водночас у ній є дуже великий відсоток дипломатії та організаційної діяльності.

Творчість полягає в тому, мабуть, що ти вигадуєш. Підбираєш слова, слухаєш розмови людей на вулицях, у метро, ловиш фразу, яка, на твій погляд, добре працює та ідеально підходить до бренду. А потім її, як метелика на шпильці, приколюєш до свого проекту. Народження слогана у всіх по-різному відбувається. Хтось сидить і довго перебирає варіанти, а у когось чітке влучення відбувається інтуїтивно, це як слух у музиці. Але у будь-якому разі це праця.

Специфіка професії
Щоб бути хорошим копірайтером, перш за все потрібно відчувати слово, вміти чітко і яскраво формулювати думки. Це досить багатогранна професія, нудна та різноманітна.

Навчитися можна погляду, ракурсу, підходу до проблеми. Але таланту та почуття мови ніхто не навчить, на жаль. Щоб відточувати майстерність, потрібно читати більше. Російську класичну літературу, вірші (наприклад, Маяковського, Хлєбнікова). Вчити мови, дивитися на всі боки, читати написи на парканах, їздити в метро і слухати. Слухати, як кажуть, запам’ятовувати. Це дозволяє краще зрозуміти потреби та інтереси своєї цільової аудиторії. Тих, з ким ти говориш.

Який би не був досвід, щоразу починаючи роботу над проектом, завжди хвилюєшся: придумаєш – не придумаєш? Це дає такий корисний драйв. Але досвід, звісно, дуже допомагає у роботі. Досвідчений копірайтер вже приблизно уявляє, з якого боку можна підходити до завдання, що цікаво тій чи іншій цільовій аудиторії, які є прийоми, сюжети. Тобто згодом певною мірою стає простіше працювати. Але з іншого боку, підвищується планка. Внутрішня цензура з кожним роком має стає все жорсткішою. Те, що можна пробачити спочатку, згодом уже не проходить.

Втілення у життя проектів та командність у роботі
Реклама – це стовідсотково командна гра. Дуже приємно, коли виникає на перший погляд абсолютно божевільна ідея. А потім бачиш, як зусиллями багатьох людей вона починає втілюватися в життя. Те, що існувало в якийсь момент лише у твоїй голові у вигляді проекту, починає жити своїм життям. Неприємний момент, мабуть, полягає в усвідомленні того, що проект, що створюється, – це не твоє дітище. Чи не твоє особисто. Якби не було гарної роботи стратегів, менеджерів проекту, продакшну, клієнта, режисера, акторів та інших, нічого не було б.