Антикризовий маркетинг: як перемогти конкурентів

Рецесія – непогана можливість завдати конкурентам вбивчого удару. Ціни на медіа падають, тому реклама стає вигіднішою. Поєднання низьких цін на медіа та слабку конкуренцію дає компаніям унікальну можливість дешево відхопити частку ринку.

Настали справді лякаючі часи для маркетинг-менеджерів. Як реагувати? Якою є оптимальна стратегія? Існує кілька правил виживання під час кризи.

Не панікуйте. Більшість маркетологів припускають, що під час кризи споживачі різко скорочують витрати. Насправді споживчі витрати рідко дійсно падають – вони просто ростуть повільніше, не в темпі інфляції.

Зменшуйте правильні витрати. До правильних належать адміністративні витрати та навіть скорочення обсягів виробництва. У жодному разі не можна починати економити на якості продукту або його просування.

Скорочення витрат на рекламу неминуче зменшить ваш прибуток. Це – найпростіший і найшвидший спосіб скоротити витрати, проте розплата неминуча. Дослідження показали, що фірми, що скорочують рекламні витрати в період рецесії зазвичай відчувають 20-30% спад у продажах і доходах протягом наступних двох років.

Скорочення витрат на рекламу завдає довгострокової шкоди. За результатами досліджень, реклама має довгостроковий вплив на продаж: до п’яти років після того, як пройшла кампанія. Зрізання рекламних бюджетів шкодить бізнесу у довгостроковому періоді. Аналіз PIMS показує, що фірмам, які скорочують рекламу, потрібно набагато більше часу для виходу з кризи, коли економічна ситуація починає покращуватися, ніж решті.

Скорочення рекламних витрат – ризик для компанії та бренду. Без рекламної допомоги набагато складніше підтримувати дистрибуцію і чинити опір тиску знизити ціни. Зі зменшенням продажів, доходи брендів, що не рекламуються, стрімко падають, часом з дуже плачевними наслідками. На фінансових ринках про це чудово знають, тому є тенденція до зниження цін на акції тих компаній, що скорочують рекламні витрати.

Емоції – ключ у успіху бренду. Секрет прибуткового бренду не в тому, щоб пропонувати знижки та акції, а в тому, щоби побудувати сильний емоційний зв’язок зі споживачем. Аналіз близько 900 кейсів, опублікованих Світовим рекламним дослідницьким центром, показує, що рекламні кампанії, які фокусуються на емоціях, мають тенденцію виявлятися більш прибутковими, ніж ті, що доносять раціональні переваги, навіть під час кризи.

Прагніть слави. Сарафанне радіо – потужний підсилювач. Щоб ваші споживачі заговорили про вас, ви повинні зробити щось примітне. Як би немодно це не було, ТБ все ще має тут величезне значення. Правильний його мікс із онлайн-кампаніями може подвоїти вашу віддачу.