Професійні якості event-менеджера

Експерти кажуть, що заохочувати персонал лише за допомогою грошей неефективно. А ось провести закриту вечірку, відправити службовців у подорож за рахунок компанії чи влаштувати церемонію нагородження – чудовий спосіб заохотити колектив.

Той, хто багато і результативно працює, має добре відпочивати. У світі серйозного західного бізнесу це твердження давно стало аксіомою та керівництвом до дії. Успішні підприємці вважають гарним тоном зміцнювати корпоративний дух у своїх фірмах за допомогою професійно організованих розважальних заходів. Але щоб шоу для передовиків капіталістичної праці вдалося на славу, його має влаштовувати володар ще досить рідкісний у нашій вітчизні, але дуже перспективній професії — event-менеджер.

В умовах ринкової економіки наймачам доводиться боротися за грамотних фахівців і робити все, щоб професіонали не йшли до конкурентів, а навпаки, пишалися своєю фірмою. Приказка, мовляв, незамінних людей ми не маємо, вже давно неактуальна.

Причому багато експертів говорять про те, що заохочувати персонал за допомогою лише економічних бонусів є неефективним. А ось провести закриту вечірку для своїх, відправити службовців у захоплюючу подорож за рахунок рідної компанії або влаштувати церемонію нагородження найкращих фахівців (у своїй галузі) — чудовий спосіб заохотити колектив.

Але все легко зіпсувати, якщо підійти до організації такого заходу дилетантською. Саме тому event-менеджера не можна уподібнювати тамаді, конферансье чи масовику-витівнику з радянського профілакторію. Порівнювати нинішнього фахівця з проведення корпоративних заходів із постановником свята Нептуна 20-річної давності — все одно, що намагатися знайти щось спільне між гросмейстером та «третєрозрядником», який знає лише, чим ферзь відрізняється від коня. Хоча, здавалося б, обидва вони шахісти.

Сфера діяльності
Отже, event-менеджер — людина, яка займається організацією та координацією різних свят на користь компаній, груп людей чи приватних осіб. Event-менеджмент поділяють на корпоративний та комерційний. Зрозуміло, що ті, хто спеціалізується на першому обслуговують фірми, на другому — приватних осіб. Зазвичай до «витівників» звертаються ті, хто має гроші, але немає вільного часу для здійснення своїх планів, або ж ті, хто звик довіряти виконання таких завдань професіоналам.

Що ж входить до їхньої компетенції? Багато заможних людей воліють відзначати значущі їм події, на кшталт ювілею, весілля чи професійного тріумфу, з розмахом. І тут без допомоги співробітників спеціалізованого агентства не обійтися.

До речі, варто сказати про те, що вітчизняні event-менеджери охоче беруться реалізувати найоригінальніші переваги клієнтів. Концерт класичної музики на станції метро? Банкет із вищого розряду на льоду фінської затоки? Це вже пройдені етапи у event-індустрії. Хто знає, можливо, у найближчій перспективі такі фахівці відправлятимуть заможних панів на пікнік на вершину Евересту або проводитиме екскурсії на навколоземній орбіті.

Звісно, у зоні особливого професійного інтересу event-менеджерів знаходиться корпоративний сектор. Це величезне поле діяльності: можна проводити різні презентації, ділові зустрічі, конференції, просувати торгові марки за допомогою яскравих акцій, що запам’ятовуються. Наприклад, одна велика західна компанія влаштувала легкоатлетичне свято всім бажаючих. Організатори акції зуміли загітувати на недільну пробіжку майже 100 тис. осіб. В результаті не тільки багато людей у тій чи іншій мірі долучилися до здорового способу життя, а й виявилося, що в наступні місяці було зареєстровано підвищення попиту на продукцію фірми. Загалом якщо раніше профспілкові попередники event-менеджерів виводили народ на бігову доріжку для галочки, то сьогодні це стало частиною маркетингової стратегії.

Такі фахівці діляться на штатних співробітників компаній (зазвичай подібну розкіш можуть дозволити собі досить великі корпорації), працівників спеціалізованих агенцій і «вільних художників», котрі колись створили собі ім’я і завдяки цьому не мають недоліків у клієнтурі. Крім того, до представників даної професії можна віднести арт-директорів нічних клубів, організаторів різних психологічних заходів (наприклад, тренінгів спілкування або тренінгів знайомств, мета яких — у невимушеній обстановці, припустимо, заміського пансіонату навчити самотніх, часом закомплексованих учасників налагоджувати міжособистісні зв’язки. людьми).

Варто сказати й у тому, що у окремих фірмах роль еvent-менеджера перебирає сам бос, менеджер з персоналу чи штатний психолог. Але далеко не завжди подібний універсалізм, особливо якщо він базується на поверхневому (або дилетантському) розумінні завдання, що стоїть, призводить до позитивних результатів.