Копірайтер та райтер

Традиційно прийнято вважати, що копірайтер — це людина, яка вигадує рекламні слогани, тобто короткі фрази, що запам’ятовуються, звернення для рекламних кампаній. Одним словом, мінімум тексту та максимум привабливої інформації. У той час як райтер складає тексти більшого формату: докладні описи товарів, прес-релізи,

статті із завуальованою рекламою. Копірайтерів, які спеціалізуються лише на створенні слоганів, не так багато. Не кожне рекламне агентство може дозволити собі утримувати такого співробітника, тому практично одна людина займається написанням всіх видів рекламних текстів. До речі, створити короткий текст не простіше ніж написати об’ємну статтю. Це ціле мистецтво. Не так легко придумати яскравий яскравий вислів, який у всіх викликав би однакові асоціації. Але якщо фахівець потрапляє до мети, фрази стають крилатими.

Часто копірайтеру доводиться займатися рутинною роботою, наприклад, описами товарів або послуг для каталогу або інтернет-сайту. В даному випадку необхідно вміння побачити щось незвичайне в найпростіших речах. Не кожен зможе розповісти про торшер або набір каструль так, що той, хто прочитає, негайно захоче придбати собі такий незвичайний товар.

Нині вже чимало навчальних закладів готують саме фахівців у галузі реклами. Хоча поки до кандидатів не пред’являють таких жорстких вимог, як наявність спеціальної рекламної освіти, дипломованим працівникам все ж таки віддають перевагу. У більшості випадків райтери та копірайтери — це люди з філологічною, журналістською чи іншою гуманітарною освітою. Але, як відомо, мало хто зі знаменитих письменників був лінгвістом, тому, якщо людина просто добре пише і має професійне чуття, у нього теж є шанс на удачу. Щоправда, таким претендентам доведеться продемонструвати свою профпридатність. Вітається, наприклад, наявність досвіду роботи на аналогічній посаді та публікацій у пресі.

Якщо набір йде в організацію, яка має засновників або партнерів в інших країнах, потрібне володіння іноземною мовою, щоб витримувати однаковість рекламних текстів. Рівень знань має бути досить високим, що дозволяє вловлювати тонкі нюанси та відтінки гри слів. Працювати райтер та копірайтер можуть як в офісі, так і віддалено, виконуючи разові замовлення. Щомісячний прибуток таких фахівців може бути від 300 до 1500 у. е. і навіть вище.

У рекламній справі є можливість кар’єрного зростання. Виявляючи організаторські здібності поряд із творчими, менеджер здатен стати керівником відділу, а дизайнер — дорости до арт-директора. Хтось просувається службовими сходами всередині своєї організації, а хтось переходить в іншу компанію на вищу посаду або в розрахунку на перспективи.