Event-менеджер: робота для людини-свята

Бізнес під назвою event давно існує на Заході, де люди вважають за краще заплатити гроші і перекласти всі турботи про майбутній захід на плечі професіоналів. В Україні його з’явився порівняно недавно, приблизно на початку 1990-х років.

«…п.33. Забрати 3 ящики шампанського. п.34. Купити 3 запальнички ковтачеві вогню. п.35. Вкластися у фінанси (!!!)», – так виглядає твоя записна книжка під час передноворічних перегонів. Тобі судилося організувати грандіозне святкування Нового року для своєї маленької компанії у 30 осіб. З ранку до вечора ти носишся, домовляєшся, телефонуєш, уточнюєш… При цьому ти нарівні з усіма “скидалася” на ваш захід, до того ж ненависну роботу ніхто не скасовував, і цей факт разом із пристойними фінансовими витратами святкового настрою не додає.

Конфуцій говорив: “Знайди собі заняття до душі, і в твоїм житті не буде буднів”. А що якщо свята зробити роботою і при цьому отримувати пристойні гроші, то більше свят у нас хоч відбавляй?

Воно і зрозуміло – у передсвятковому забігу згоряють нерви і безліч корисного часу, так що на веселощі вже ніяких сил не залишається. Сьогодні пошукові системи інтернету на словосполучення «організація свят» видають тисячі сторінок. Event – це не лише свята, але, як випливає з перекладу цього англійського слова, будь-яка подія. І фірми, які займаються організацією урочистостей, мають свою спеціалізацію: хтось влаштовує весілля, а хтось – вечірки домашніх вихованців. Є й такі, що організовують корпоративні заходи. Асортимент найширший!

Що ж потрібно для організації своєї маленької, а може, й великої Event-справи?

Знайди обличчя
Перше, що потрібно зробити – це юридично оформити свою діяльність. Можна створити юридичну особу, але якщо ти організуєш бізнес поодинці, то найкраще стати «індивідуальним підприємцем» – простіше оподаткування та менше папірців. Комерційний момент: займатися організацією урочистостей під назвою «ІП Петрова» якось не дуже, погодься? Потрібно вигадати щось привабливе, небанальне і не дуже зухвале, щось на зразок «Ательє свят» або «Феєричний настрій».

Ідеалізація
Одним із головних моментів у еvent-бізнесі є ідея. Банкетом із чорною ікрою та прикрасами у вигляді повітряних кульок вже нікого не здивуєш, тому потрібно вигадувати та винаходити. Вечірка Wild West чи бразильський карнавал, а може, влаштувати Новий рік у стилі казок Андерсена чи Гофмана? Головне, щоб ідея поєднувалася з приводом. Проводити дитячий день народження за мотивами серіалу “Секс у великому місті” навряд чи доречно, хай навіть мами будуть у захваті.

Клієнт завжди правий!
Будь-яку, навіть найгеніальнішу ідею може зарубати на корені клієнт… і буде цілком правий. Клієнти – народ різноманітний, і кожен вимагає свого підходу. Зверніть увагу, який колір він постійно носить, яку музику слухає – це спростить роботу та потішить клієнта. Не менш важливо знати, чого клієнт категорично не переносить. Можливо, він з дитинства ненавидить клоунів і жовтий колір, а на салат олів’є у нього алергія, і взагалі він страшно неприємний тип.

Непорочні зв’язки
Коли сценарій написаний, меню і колір повітряних куль узгоджені, настає час діяти, а цього знадобляться зв’язку особливого характеру. Перше, що потрібно – це майданчик, місце проведення свята. Ресторан, клуб, будинок відпочинку… Потрібно знати контакти і бути на короткій нозі з власниками, зрештою, це теж вигідно. Друге – «хліб насущний», тобто частування. Добре, якщо захід проводиться там, де є обладнана кухня, а якщо ні? Тоді в справу вступає кейтеринг, або просто ресторан на виїзді. Ще є артисти, шоумени, піротехніки, фотографи, теслярі (чи мало, знадобиться подіум сколотити) та інші особи. Залежно від концепції заходу, що організується, набір дійових осіб може змінюватися.

Треба дріб’язуватися!
Саме милі дрібниці, непомітні на перший погляд, створюють невимовну атмосферу урочистостей. Запрошення, повітряні кулі, феєрверки з живих метеликів, шоколадні фонтани, квіти та багато іншого – ринок пропонує безліч подібних дрібничок, а новинки виходять майже кожен місяць. Тому необхідно бути в курсі справ та «святкової» моди, для цього навіть існують спеціальні сайти.

Проза життя
Папірці… І тут тобі доведеться стежити за папірцями та рахувати. Неодмінно укладай із замовником договір, погоджуй сценарій та обов’язково заручися його підписом під кошторисом свята. Обов’язково укладай договори за всією формою і за найму артистів, і при оренді майданчика для проведення заходу, щоб потім не було боляче і катастрофічно пізно. І зберігай кожен папірець як зіницю ока. Неодмінно збирай портфоліо – фотографії із заходів, які влаштовувала твоя фірма.

Найкраща реклама для еvent-бізнесу – це плітки! «Сарафанне радіо», що розносить вісті про реально виконані замовлення, приваблює приблизно 70% клієнтів.