Головні завдання маркетолога

Сучасний ринок абсолютно непередбачуваний. Проте він живе за суворими законами. Їх потрібно знати, щоб «використати» для досягнення максимального результату в бізнесі – головне завдання маркетолога.

Холодний розрахунок чи інтуїція?
“Максимальний результат” – поняття широке. А чим конкретно займається цей фахівець?

На перший погляд, їхня робота виглядає досить нудно. Сиди та вивчай, які зміни відбуваються на світовому ринку, наскільки виріс рекламний бюджет фірми-конкурента, у що це може вилитися і як вплинути на розвиток бізнесу.

З іншого боку, кожне завдання, яке вони вирішують, потребує творчого підходу. Як створити марочну продукцію, як правильно провести рекламну компанію, як удосконалювати товар, через кого організувати та налагодити ефективну дилерську систему, де прокласти шлях для якнайшвидшого просування товару.

Робота маркетолога – це поєднання системи та безпосередньо характеру людини. У ній дві сторони – технології та мистецтво. Розробка стратегій, брендинг – це технологія, зміст процесу. А мистецтво – це вже робота з людьми, яка потребує душі та таланту, уяви. Адже залучення покупців – це спілкування, гра, шоу.

Ажіотажний попит
Маркетолог вважається однією з найперспективніших спеціальностей. Це підтверджує і відкриття у вузах нових спеціалізованих кафедр і факультетів, де з молодих людей, як обіцяють педагоги та адміністрація, зроблять «геніїв у галузі управління ринком».

Маркетингові дослідження – це надзвичайно цікаве професійне життя. Хоча вчитися на маркетолога насправді не дуже весело, швидше навпаки. «Насіння» майбутніх паростків з’являються на стадії спеціальної освіти. Навіть якщо не навчать нічого конкретного (у деяких вузах викладання маркетингових дисциплін досить туманне), у молодих людей буде потужна теоретична база, на якій вже легше вибудувати подальше практичне навчання. Без цих знань ви залишитеся самоукою, і навіть якщо досягнете справжнього успіху, то дуже не скоро. Правильно «піднести» себе, переконати керівництво в тому, що маркетинг – не ваша особиста примха, а економічно необхідний крок для розвитку даного бізнесу, можна тільки тоді, коли є чимось аргументувати. А саме вміння не прийде – це навчить вища школа.

«Страшилка» для абітурієнта
Звичайно ж, у абітурієнта головний біль голови – це майбутні іспити. Але дуже важливо розрахувати свої сили не лише на кілька «гарячих вступних днів», а й на наступні п’ять – шість років. Прочитайте наступні рядки, і можливо вони допоможуть вам зробити відповідні висновки.

Після вступу лише все починається. І попереду у нових студентів достатньо випробувань. Майбутня професія багато до чого зобов’язує. У тому числі до ґрунтовних загальноекономічних знань.

Студенти навчаються, як найбільш ефективним чином використовувати ресурси компанії та отримати максимальний прибуток. А для цього треба вміти добре рахувати. Саме з рахунку і починається розуміння азів маркетингу.

Крім математики та інформатики, до навчального курсу перших двох років входять комп’ютерні дисципліни (студенти називають їх «компот»), філософія, історія, політологія. Звичайно, нікуди не втекти і від суто економічних дисциплін: економіки та фінансів, статистики, товарознавства, діловодства.

Маркетологи повинні вміти керувати як ринком, товарами, а й тими, хто їх споживає. Тому не останнє місце серед загальноспеціальних предметів займає блок комунікативних дисциплін: поведінка споживачів, реклама, взаємодія з клієнтами, комунікативний вплив, психологія, соціологія, культурологія.

Приблизно з другого року навчання «накачених» економічними знаннями студентів починають посвячувати у свята святих маркетингу. Це аналітична підготовка маркетингових рішень, маркетингові дослідження, аналіз діяльності конкурентів, керування продуктом, комунікації, реклама, PR, персональні продажі.

У цей час йде знайомство з методами роботи, якими користується маркетолог: всілякі опитування, тестування, фокус-групи, аналітичні дослідження. А також програмні продукти, які допомагають обробити та проаналізувати отриману інформацію.

Зрештою, черга доходить і до вивчення основ маркетингу в різних галузях та сферах діяльності: промисловості, сфері послуг, міжнародному бізнесі, банківській справі, інформаційному ринку, праві, торгівлі, електронній комерції. Взагалі маркетинг – суто практична наука. Тому студентів дуже активно, і не лише під час практики, занурюють у вирішення реальних проблем, акцент робиться на активних формах навчання: конкретних ігрових ситуаціях. Майбутні «приборкачі» ринку беруть участь у різноманітних тренінгах та семінарах.