Як PR-відділ може допомогти компанії зсередини

Сьогодні майже в кожній компанії є PR-відділ, який створює образ та імідж компанії у суспільстві. Завдяки діям PR-фахівців компанія може стати відомою як серед конкурентів, так і серед безпосередніх споживачів їхніх послуг. Важливість PR-відділу зараз складно поставити під сумнів (хоча, звичайно, в кожному правилі є виняток). Але що може зробити PR-відділ для самої компанії і взагалі наскільки важливою є його діяльність усередині організації – на ці питання ми й постараємося коротко і зрозуміло відповісти в цій статті.

У кожній організації так чи інакше є своя корпоративна культура, десь вона розвинена до фанатизму, а десь знаходиться на рівні ідеї в голові ген. директора. Щоб стало ще зрозумілішим, давайте дамо їй визначення: корпоративна культура – ​​це зведення норм, правил та установок, яких дотримуються співробітники організації, вона робить з окремих співробітників організації окремий світ, існувати в якому комфортно кожному і який покращує виробничі показники та атмосферу в колективі.

Визначити рівень її розвитку можна як простим спостереженням, так і соціологічними методами, такими як інтерв’ю чи анкетування працівників. Важливо, що ініціатива появи корпоративної культури має виходити керівництво організації, а чи не від рядових співробітників. Введений дрес-код не принесе результатів, якщо директор та його заступник приходитимуть на роботу у растаманських шапках чи спортивному костюмі.

Для формування корпоративної культури директор тренінгової агенції «Майстер-Клас» Олексій Сергєєв пропонує наступні методи роботи:

Методи “прямого” (безпосереднього) формування корпоративної культури:

  • нове розсилання
  • електронні або друковані корпоративні видання
  • інтернет-портали
  • knowledge management
  • корпоративні свята та ритуали
  • корпоративні кодекси поведінки

Непрямі методи формування корпоративної культури, що реалізуються всередині кадрових процесів та заходів:

  • внутрішньофірмове навчання, спрямоване на згуртування колективу (командоутворюючі тренінги)
  • внутрішній PR у рамках атестаційних співбесід

Методи міжгрупової взаємодії базуються на технологіях проведення ділових та організаційно-діяльнісних ігор та технологіях проведення внутрішніх конференцій, техніках презентацій, техніках публічного виступу та передбачають реалізацію принципів організації простору під час масових заходів (зборів, пленарних засідань).

Мультимедійні програми, корпоративне відео. Вплив на ситуацію в організації за допомогою корпоративних історій та сюжетного відео, до зйомки та розробки концепцій якого залучаються активні групи.

Насамкінець хотілося б сказати, що корпоративна культура – ​​це те, що тримає компанію разом і не дає їй розвалитися. Розвиток бізнесу неможливий без добре організованої роботи команди та її віри в місію та цілі компанії, а методи, наведені в цій статті, допоможуть вам створити корпоративний дух!