Як знайти клієнта чи реклама не мистецтво.

В останньому п’ятиріччі стало зрозуміло, що реклама у засобах масової інформації дає дедалі менше результату. Якщо спочатку 90-х для виведення ринку товару чи збільшення продажів досить було «повісити» ролик на TV, тепер одного рекламного каналу мало. Більшість аудиторії просто не дивиться телевізор. Подібне явище відбувається з усіма джерелами рекламних площ. Друковані видання орієнтовані на свою аудиторію, радіо та промо акції (виставки, евенти та ін.) включають  Вузькі, спеціалізовані сегменти споживача. Якщо звернутися до сучасних видів рекламних площ, то погляд упирається в інтернет та мобільний зв’язок. Зараз великі інтернет-портали створюють деяку ілюзію навколо своїх сервісів – «найефективніша реклама». Природно, доступна статистика за запитами і переглядами показує хороші   результати, однак, наскільки ця статистика корелює з   продажами? Крім того інтернет в Росії поки не доріс до рівня Європи і говорити про справді масовий вплив рано. Велика група кінцевих споживачів не може отримати інформацію про ваші послуги та товари.

На даний момент деякі компанії федерального рівня припинили масову рекламу і перейшли на проведення локальних рекламних проектів. Тенденція, взята з досвіду наших найрозвиненіших сусідів – Європи та США. Реклама все більше орієнтується на індивідуальний підхід до клієнта та персональний вплив на нього.

У Європі та США реклама відходить від глобальної, у бік персоналізації впливів. Ще у 80-х населення США масово поливали рекламою товарів та послуг по всіх ЗМІ. Проте криза показала малу віддачу від подібних вкладень та перевела рекламну галузь у новий формат. Найменші втрати для продажу показали компанії з індивідуальною рекламою – так звані MLM структури (мережевий маркетинг), директ маркетинг, так само стали популярними пропозиції інтернет порталів і операторів мобільного зв’язку. Сучасні тенденції розвитку рекламних впливів у Росії показують певний рівень потреби інформування. Мережевий маркетинг поки що викликає роздратування, а SMS розсилки просто виводять із себе. У той же час тотальна реклама перестає працювати, оскільки орієнтована на так звану групу «обивателів» і тобто перестає викликати відгук, «замилюється». Реклама, орієнтована на всіх, не працює.

Нова рекламна тенденція в Росії – це локальна реклама, орієнтована на цільові клієнтські групи зі зрозумілою пропозицією для споживача. Клієнт хоче розуміти, навіщо йому товар чи послуга. Розміщення реклами на носіях повинне відповідати стратегії Компанії. Рекламні впливи мають бути засновані на описі клієнтських груп і відповідати рекламним площам, яким довіряє потенційний клієнт. Якщо раніше достатньо було показати свій бренд і працювати за принципами впізнавання бренду, то зараз практично на всіх ринках товарів та послуг подібний підхід дає дедалі менше дивідендів. У рамках просування товарів народного споживання бренд відходить другого план. Клієнта цікавить зміст товару чи послуги, якість надання сервісу. Клієнт дедалі менше хвилює назву чи його престиж. Бренд зараз пов’язують із конкретним товаром чи послугою. Якщо раніше побачивши товар із відомим логотипом, клієнт поспішав купувати без роздумів, то зараз споживач не орієнтований на відомі бренди, а дедалі більше прислухається до рекомендацій та власного досвіду.

Як створювати рекламу, що продає на сучасному ринку. Для початку слід одразу визначити – рекламу мають планувати всередині компанії. Залучення зовнішніх фахівців неефективне, оскільки найчастіше зовнішні експерти орієнтовані виключно на свій канал реклами (TV, преса, інтернет тощо). У крайньому випадку, підбирати спеціаліста з відділів маркетингу.

Стратегія реклами: Основний принцип рекламної стратегії – залучати рекламні канали з потреби вашого клієнта. “Від клієнта” – головний принцип сучасних продажів. Реклама, яка продає має працювати разом із продажами, навіть у дрібницях. Взагалі слід пам’ятати про нерозривність реклами та продажу, реклама продає: якщо декларує те, що отримає клієнт. Продаж піде краще на підставі цінностей продекларованих рекламою. Тому планування реклами внутрішній процес.

Рекламні канали: Використання кількох каналів на локальному ринку. Ідея підключати до просування товарів та послуг кілька каналів не нова.